رای مثبت اردن برای بررسی توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی 

مجلس اردن به اتفاق آرا برای بررسی و تجدیدنظر توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی رای مثبت داد.

مجلس اردن به اتفاق آرا بررسی توافقنامه‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی را تایید کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رئیس مجلس نمایندگان اردن از کمیته حقوقی این مجلس خواست تا توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی را بررسی کرده و توصیه‌های لازم را برای ارجاع آن به دولت ارائه کند.

مجلس نیز به اتفاق آرا به این تصمیم رای مثبت داد.

احمد الصفدی، رئیس مجلس نمایندگان اردن ضمن تشکر از تلاش‌های ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور در تغییر افکار عمومی جهان در خصوص مظلومیت فلسطین گفت این بخشی از اقدامات دولت اردن در حمایت از مردم فلسطین است.

الصفدی همچنین از کمیته حقوقی خواست تا چارچوبی برای شکایت علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی کیفری ایجاد کند تا رژیم اشغالگر را به پاسخگویی درباره جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه وادار سازد.

این مقام همچنین گفت تمامی تلاش خود را برای افزایش تعداد بیمارستان‌های صحرایی در غزه و کرانه باختری خواهیم کرد.

پیشتر، پادشاه اردن در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، ضمن تاکید بر اینکه باید یک چشم انداز جامع برای ایجاد امنیت در منطقه با محوریت حل مسئله فلسطین وجود داشته باشد، خواستار برقراری آتش بس و پایان کشتار مردم غزه شد.

گفته می‌شود اردن در حال حاضر کمک‌های بشردوستانه خود به مردم غزه را با هواپیما و چتر به بخش‌هایی از نوار غزه می‌رساند. روز گذشته نیز با همین روش مقادیر زیادی از کمک‌های پزشکی حیاتی را برای کمک به بیماران ارسال کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفا در غزه را بمباران کرد و شمار زیادی از بیماران و مجروحان که در این بیمارستان بستری بودند را به شهادت رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار